29.12.2009

"Głos Szklarskiej Poręby" prekursorem nowej ortografii.



Zacna i zajmująca (szczególnie społeczność lokalną) gazeta (internetowa) "Głos Szklarskiej Poręby" zdecydowała się publikować na swoich łamach porady komputerowo-internetowe autorstwa pana Michała Ociepki. Zacny zamiar, chociaż nie do końca zgodny z "linią" gazety, która zajmuje się sprawami związanymi z życiem miasta i okolic. 
Szkoda tylko, że zabrakło "fachowcowi" od spraw komputerowych czasu, by wrzucić swój tekst na jakikolwiek program typu "Office" i dokonać zwykłego sprawdzenia ortografii. Może fachman nie słyszał o takiej możliwości?
Skutkiem tego niedopatrzenia jest taki oto piękny kwiatek ortograficzny na głównej stronie internetowej prezencji Gazety:




Niegdyś otrzymałem od Pani Redaktor (Naczelnej?) propozycję współpracy z przedmiotowym medium. Niestety, nie potrafię przełamać się i pisać w zaprezentowanej powyżej konwencji ortograficznej... 
Niezależnie od tej wpadki: warto zaglądać na łamy "Głosu Szklarskiej Poręby"...

1 komentarz:

  1. Pan Ociepka przywalił mi z grubej rury:

    "Michał Ociepka pisze...
    Z mojej strony tylko tyle:
    "Witam
    Ależ ja się nie obrażam. Jestem ścisłowcem i często popełniam błędy ortograficzne. Nawet Pan w tym mailu popełnił parę błędów... Nie znam słowa "przyszłu" i wydaje mi się że po inż. powinna być kropka...
    Pozdrawiam
    Michał Ociepka

    W dniu ______ napisał(a):

    > Proszę się nie obrażać, ale przyszłu
    > inżynier (a może i mgr inż) winien się bardziej pilnować (językowo). Vide: http://nieregularnik-nieperiodyczny.blogspot.com/2009/12/gos-szklarskiej-poreby-prekursorem.html
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > _________ alias
    > Krkonos"

    A co do artykułów czasami pisze artykuły bardziej techniczne ale jednak związane z mieszkańcami. Ostatnio pisałem także o zmianie portu SMTP przez TP. Pewnie paru osobą z miasta pomógł mój artykuł. I nie wydaje mi się, że jest to niezgodne z linią "Głosu Szklarskiej Poręby". A poza tym w ogóle nie rozumiem założenia tego artykułu. Chciał się Pan pochwalić odrzuceniem propozycji pisania w Głosie od Pani Redaktor?
    Jeśli chce Pan sprawdzić moją pisownie w pozostałych artykułach to zapraszam:
    http://szklarska-gazeta.pl/szukaj/micha%25C5%2582%2Bociepka/%252F?ordering=newest&searchphrase=all
    Pozdrawiam
    Michał Ociepka
    29/12/09 11:55"
    Dla porządku wyciąłem z komentarza rzeczy zbędne (3 słowa) i zamieszczam a retour.

    OdpowiedzUsuń

Flagi

free counters