8.11.2010

Wybory samorządowe - debata prezydencka

Jak wybory - to musowo debata z udziałem szóstki (tak, tak!) kandydatów. No, a jacy kandydaci - taka debata. 

Zapis długiej debaty (w dwóch częściach) znaleźć można na stronie "Telewizji KarkonoszePlay" (część 1, część 2) - ostrzegam jednak, że całość trwa około 120 minut! Treści zaś, takiej merytorycznej, jest może na 20 minut.

Mamy oto więc 3 kandydatów partyjnych (z PiS, z SLD i z PO), obecnego Prezydenta (niedawnego PO-wca) oraz dwoje kandydatów "nie z tej ziemi": Elżbietę Matiasz i Roberta Prystroma. Ta pierwsza z wielkimi problemami formułuje poprawne zdania, ba..., nie bardzo potrafi dokończyć myśl; ten drugi - nic się nie zmienił od lat, ciągle niezaspokojona pazerność na władzę i prymitywna polszczyzna (nie tylko polszczyzna zresztą u niego prymitywna...) są dla mnie dyskwalifikujące. 

Wstyd przyznać, ale najlepsze wrażenie zrobiła na mnie pani Marzena Machałek z PiS-u, aktualnie posłanka na Sejm i mieszkanka Kamiennej Góry, której najwyraźniej pomyliły się miasta. Ale mówiła spokojnie, rzeczowo, bez zbędnych ozdobników (jak Zawiła) i bez cholerycznego zacietrzewienia (jak Obrębalski). 
Podobały mi się również wystąpienia Urbańskiego (SLD), gdyby nie maniera mówienia o sobie w trzeciej osobie, a głównym jego argumentem było: "bo się urodziłem w Jeleniej Górze". Jak dla mnie - maławo...

Dwaj główni pretendenci niczym nie zaskoczyli: Obrębalski chwalił swoją kadencję (zrozumiałe), ale też deprecjonował w sposób chamski swoich poprzedników. Zapomniał widać Obrębajka o tym, ze nie jest Jezusem i czas w Jeleniej Górze nie będzie liczony "przed prezydenturą Obrębalskiego" (p.p.O.) i "po prezydenturze Obrębalskiego" (też p.p.O., bo aż tak wielkich zmian sam nie dokonał).

Zawiła - jak zwykle w sposób gawędziarski i powieściowy - ale bez większych konkretów. Zresztą brak konkretów to cecha wszelkich spotkań tego typu, nie tylko na szczeblu samorządów lokalnych. 

Przemęczyłem się, obejrzałem i wysłuchałem i... poczekam. Do dnia krzyżykowego jeszcze trochę czasu. Można się głęboko zastanowić. Czego i Państwu życzę...

2 komentarze:

  1. Bardzo dobrze
    przygotowana Debata Prezydencka przez przez prowadzących.

    Robert Prystrom jest
    naprawdę dobry ale Jego rewolucja (stanowczość) mnie przeraża.

    Wszystko
    wskazuje na to że Obecny Prezydent Pan Marek Obrębalski może spełnić
    wszystkie obietnice w drugiej kadencji, to jest pierwsza kadencja podobnie jak
    czI debaty.

    Ogólnie odnośnie \"deseru\" Zakłady Gospodarki
    Komunalnej \"Kołchozy\" do likwidacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. u Prystroma bardziej przeraża mnie "kaczoryzm"

    OdpowiedzUsuń

Flagi

free counters