W nawiązaniu do mojego wpisu o szlaku kolejowym 311 i skutkach nieremontowania jej dalszej części na odcinku Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra przytaczam artykulik z portalu PLK:
Wykonawca Studium wykonalności i dokumentacji przygotowawczej Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna dla przedsięwzięcia inwestycyjnego "Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna" przedstawił analizę marketingową.
Zgodnie z przewidzianym harmonogramem firma MGGP S.A. z Tarnowa dostarczyła inwestorowi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracowanie dotyczące analizy marketingowej przedsięwzięcia. W kwietniu przeprowadzony był również objazd linii. W celu właściwego przygotowania dokumentacji, dokonano wizji lokalnej szlaków, w tym obiektów inżynieryjnych, peronów, nawierzchni, odwodnienia.
Trasa, położona w terenie górzystym, między Karkonoszami i Pogórzem Izerskim, powstała w 1902r. Przebiega częściowo przez obszary cenne przyrodniczo, w tym w pobliżu obszarów Natura 2000.
Zgodnie z przewidzianym harmonogramem firma MGGP S.A. z Tarnowa dostarczyła inwestorowi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracowanie dotyczące analizy marketingowej przedsięwzięcia. W kwietniu przeprowadzony był również objazd linii. W celu właściwego przygotowania dokumentacji, dokonano wizji lokalnej szlaków, w tym obiektów inżynieryjnych, peronów, nawierzchni, odwodnienia.
Trasa, położona w terenie górzystym, między Karkonoszami i Pogórzem Izerskim, powstała w 1902r. Przebiega częściowo przez obszary cenne przyrodniczo, w tym w pobliżu obszarów Natura 2000.
Realizacja projektu możliwa jest w latach 2011/12. Przyczyni się do likwidacji ograniczeń prędkości i skrócenia przejazdu o ok. 30-40 min. Zakładane są efekty o charakterze ekonomicznym, społecznym i ekologicznym. Rewitalizacja pozwoli m.in. wykorzystać transport kolejowy jako alternatywę dla transportu drogowego. Wpłynie pozytywnie na rozwój sportu. Szklarska Poręba posiada najlepsze w Europie Środkowej trasy narciarstwa biegowego i śladowego. Trasa Jelenia Góra - Szklarska Poręba jest również częścią planowanego połączenia Wrocławia z czeskim Harachovem.
Projekt znajduje się na liście projektów indywidualnych planowanych do współfinansowania przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet 3 – Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku, Działanie 3.2. Transport i Infrastruktura Kolejowa.
Projekt znajduje się na liście projektów indywidualnych planowanych do współfinansowania przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet 3 – Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku, Działanie 3.2. Transport i Infrastruktura Kolejowa.
Chętnie zapoznałbym się z treścią owego "Studium"...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz